Опрайюйте конспект.
Поняття переміщення та рівних фігур
Розглянемо два відрізки ОМ і
ON, які мають однакову довжину (рис. 156). Задамо
перетворення відрізка ОМ на відрізок ON. Для цього на прямих ОМ і ON введемо координати,
вибравши однакові одиничні відрізки і спільний початок координат О (вибравши
додатний напрям — промені ОМ і
ON). Поставимо
у відповідність кожній точці X відрізка ОМ точку X відрізка ON, яка має ту саму
координату, що і точка X. Одержимо перетворення відрізка ОМ на відрізок ON. Для будь яких точок А
і В відрізка ОМ відстань між образами А і В дорівнює АВ.
Перетворення однієї фігури на
іншу називають переміщенням або рухом, якщо воно зберігає
відстань між точками, тобто переводить будь-які дві точки А і В першої фігури у точки А1 і В1 другої фігури так, що АВ
= А1В1 (рис. 157).
Два переміщення, виконані
послідовно, дають знову переміщення (рис. 158). Якщо фігура F переводиться переміщенням
у фігуру F1, а фігура F1 переводиться
переміщенням у фігуру F2, то перетворення фігури F на фігуру F2 також є переміщенням.
Якщо перетворення переводить
фігуру F у
фігуру F1, то існує перетворення,
яке переводить фігуру F1 у фігуру F, яке називається оберненим до даного. Перетворення,
обернене до переміщення, також є переміщенням.
Дві фігури називаються рівними,
якщо вони переводяться переміщенням одна в одну.
Доведемо теорему: при
переміщенні точки, які лежать на прямій, переходять у точки, які лежать на
прямій, і порядок їх взаємного розміщення зберігається.
Доведення
Нехай на прямій АВ точка С (рис. 159) лежить між точками А і В,
а точки A1, B1, C1 — образи точок А,
В, С, отримані в результаті переміщення. Доведемо, що точка С1 лежить на прямій A1B1 між точками А1 і В1.
Якщо точка С лежить між точками А і В, то АВ = АС + СВ. За означенням переміщення АВ
= А1В1, АС = A1С1, СВ = С1В1, отже, А1В1 = A1С1 + C1B1, а це означає, що точка С1 лежить між точками A1 і В1, тобто точки А1?
В1, С1 лежать на одній прямій.
Властивості
переміщення
Із останньої теореми випливає, що при переміщенні:
а) прямі переходять у прямі;
б) промені — у промені;
в) відрізок — у відрізок;
г) зберігаються кути між променями;
д) півплощина переходить у півплощину.
Зроби гімнастику для очей.
Запиши в зошит і вивчи напамʼять!!!
ІІ. Закріплюємо нову тему.
Розвяжіть задачі.
1. Дано два відрізки АВ =
2. Трикутник ABC рівносторонній. Чи існує переміщення, яке відображає:
а) відрізок АВ на ВС; б) кут В на кут С?
ІІІ. Домашнє завдання.
Підготуйте презентацію на тему "Рівність фігур"
2. У ящику
міститься 25 радіоламп, з яких 5 нестандартних. Якою є ймовірність того, що
вийнята навмання лампа виявиться стандартною?
3. Встановіть відповідність:
1 |
Знайти
ймовірність того, що при киданні гральної кості випаде кількість очок, яка ділиться
на 2 |
|
А |
1/10 |
2 |
Набираючи
номер телефону, абонент забув одну цифру і набрав її навмання. Знайдемо
ймовірність того, що набрано потрібну цифру |
Б |
0 |
|
3 |
Знайти
ймовірність того, що при підкиданні гральної кості випаде кількість очок
більших 6 |
В |
1/2 |
|
4 |
Знайти
ймовірність того, що при підкиданні двох гральних костей випаде кількість
очок більших 6 |
Г |
5/9 |
|
|
|
Д |
1 |
А) 9°; Б) 90°; В)
140°; Г)190°.
2. Зовнішній
кут правильного многокутника дорівнює 30°. Скільки він має сторін?
А)
30; Б) 15;
В) 12; Г) 9.
3. Чому дорівнює площа круга, обмежена колом,
довжина якого дорівнює 26π см?
А) 26π см2; Б) 13π см2; В)
169π см2; Г) 169 см2.
4. Знайдіть
довжину дуги кола, радіусом 4 см, градусна міра якої 54°.
А) 4π см; Б) 1,2π см; В) 54π см; Г) 1,44π см.
5. Знайдіть
величину зовнішнього і внутрішнього кутів правильного десятикутника.
6. Знайдіть
довжину кола, описаного навколо прямокутника зі сторонами 8 см і 6 см.
7. Довжина
кола дорівнює 52π см. Знайдіть
площу сектора, довжина дуги якого становить 36°.
8. У коло вписано правильний шестикутник зі стороною 3 см. Знайдіть площу сегмента, який відтинається від круга стороною шестикутника.

1.Послідовність задано формулою yn=2n2-18n+7. Знайти перший, пʼятий та сьомий
члени цієї послідовності.
2.Складіть і запишіть арифметичну прогресію.
3.Між числами 15 і 30 вставте чотири таких числа, щоб
вони разом з даними числами утворювали арифметичну прогресію.
4.Знайти перший член, різницю, S12
арифметичної прогресії (an), якщо a4=11, a20=43.
5. Складіть і запишить геометричну прогресію.
6.Послідовність (bn)
– геометрична прогресія. Знайти b7 , якщо b6=4, b8=9.
7.Знайти перший член геометричної прогресії (bn), у якої q=-2, S6=-66.
22.02.2023 Алгебра
Тема. Формула складних відсотківУрок відбудеться о 08.30 за посиланням
https://meet.google.com/ipo-wqno-vce
ЗАВДАННЯ
1. Переглянь відеоурок
20.02.2023 Алебра
Тема. Геометрична прогресія. Формула п-го члена геометричної прогресії.Урок відбудеться о 08.30 за посиланням
https://meet.google.com/ipo-wqno-vce
ЗАВДАННЯ
1. Переглянь відеоурок
2. Виконай інтерактивну вправу "Геометрична прогресія"
15.02.2023 Алебра
Тема. Сума п перших членів арифметичної прогресії
Урок відбудеться о 08.30 за посиланням
https://meet.google.com/ipo-wqno-vce
13.02.2023 Алгебра
Тема. Розвязування вправ на застосування фомули п-го члена арифметичної прогресії
Урок відбудеться о 08.30 за посиланням
https://meet.google.com/ipo-wqno-vce
Завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар